Першого дня святкування світлого Христового Воскресіння після завершення Пасхальної вечірні вихованці Недільної школи, що діє при Свято-Петро-Павлівському храмі с. Підцир’я, привітали присутніх на богослужінні вірян зі святом Пасхи.
До уваги парафіян була представлена вистава “Великодній кошик”, в часі котрої діти розповіли про символічне значення страв, які завзвичай кладуть віряни до кошика для освячення у Пасхальну ніч.
Розмаїття страв на Великдень спонукає пам’ятати про те, що в часі Пасхальних святкувань кожного, хто зайде до хати, а особливо бідних та знедолених, потрібно пригостити в Ім’я Господнє.
Сіль має дві важливі функції: вона надає їжі смак та не дає їй псуватися. Так і християни своїм життям мають прикрашати цей світ і охороняти його від порчі гріхом.
Сир своєю білизною має нагадувати про духовну чистоту, адже за словом Євангелія, ніщо нечисте в Царство Боже не зайде.
Ковбаска нагадує про старозавітнє пасхальне ягнятко, кров’ю котрого представники обраного Господом народу ставили на дверях своїх помешкань знак, і смерть, яка в ту ніч забрала первінців людей, які не вірили в Бога, пройшла мимо цих домівок та нікого не зачепила. По-єврейські “Пасха” означає “проходження мимо“. Через старозавітню Пасху Господь показував події новозавітні: там – вмирали люди, які не вірили у Бога, а які вірили – отримували життя. Так і тут: хто вірить – отримає вічне щасливе життя. Тоді Господь визволив вірних від смерті та рабства і тепер визволить через Воскресіння Христа від рабства дияволу та вічної смерті.
І хоча люди вмирають в наш час, тепер їхня смерть не вічна, померлі ніби засинають, а у свій час воскреснуть для вічного життя. Отже ковбаска, як вище зазначалося, нагадує про те ягнятко, яке, в свою чергу, нагадує про Спасителя, Кров’ю Котрого, пролитою на Голгофському Хресті, вірні визволені від гріха, прокляття та смерті.
Хрін символізує ті гіркі страви, які вживалися в їжу під час святкування старозавітньої пасхи, що, в свою чергу, нагадували про важке єгипетське рабство. В часі Нового Завіту гіркий хрін нагадує про гріхи, через які людство втратило рай, а також про ті страждання Спасителя, які Він переніс заради спасіння світу.
Господь наш Іісус Христос говорив про себе, що Він є Хліб, який зійшов з небес. В часі життя святих апостолів склався звичай: коли вони разом збиралися на спільну трапезу, лишали одне місце біля столу вільним – в пам’ять про свого Божественного Учителя. Там вони ставили хлібину, яку в завершенні трапези розподіляли між собою. Саме тому в Пасхальну ніч в храмах освячується спеціальний хліб – Артос – на зцілення душі та тіла. А ще люди в домівках печуть Паски, які нагадують про цей особливий хліб.
Писанки та крашанки зазвичай фарбують у червоний колір. Коли люди на Великдень дарують їх один одному, то цей колір нагадує про все, що зробив Господь заради нашого спасіння – Його страждання, пролиту кров, смерть та славне Воскресіння. Крім того, яйце показує як із мертвого може стати живе. Подивиться людина на яйце, і здається їй, ніби воно мертве, мов камінь, а покладе під квочку, і з нього курчатко вилупиться. Ось так мертве і стане живим. Так і Христос воскрес із мервих.
Опісля вистави линули віршовані вітання зі світлим Христовим Воскресінням, де звучали молитовні прохання про дарування нашій багатостраждальній Вітчизні довгоочікуваного, благословеного та справедливого Миру.
Місцевий настоятель протоієрей Сергій Михалюк подарував присутнім на святі дітям пам’ятні іконки, а також привітав усіх парафіян Великодніми крашанками.
Від імені вихованців недільної школи дорослі віряни отримали Великодні листівки, які діти виготовили власноруч під керівницвом викладача Недільної школи Михалюк Наталії Петрівни.