6 березня 2020 р., в п’ятницю Першої седмиці Великого посту в нижньому приділі храму Святого пророка Іллі м. Каменя-Каширського були звершені уставні богослужіння, котрі розпочалися з Утрені та завершилися Літургією Передосвячених Дарів з Чином благословення колива в честь пам’яті святого великомученика Феодора Тирона.
Аби не порушувати атмосферу посту і покаяння у седмичні дні Великого посту урочистістю звершення повної Літургії, але разом із тим не позбавляти вірних можливості і у ці дні причащатись Святих Христових Таїн, у Православній Церкві практикується служіння Літургії Передосвячених Дарів.
Під час цього богослужіння священнослужителі і вірні причащаються Святими Дарами, освяченими на попередній Божественній Літургії святителів Іоанна Златоуста чи Василія Великого.
Церковна традиція пов’язує укладання цієї Літургії із архієпископом Римським святителем Григорієм Двоєсловом, який шанується Православною Церквою як один із Отців Церкви. Оскільки існуюча у Православній Церкві Літургія Передосвячених Дарів має явно східне походження, тобто відправляється, відповідно, у східному обряді, то це пов’язано, ймовірно, із тим, що святитель Григорій Двоєслов відновив на Заході властиву всій Вселенській Церкві древню практику служіння неповної Літургії із причащанням вірних Ранішеосвяченими Святими Дарами.
Літургія Передосвячених Дарів звершується у середу і п’ятницю Святої Чотиридесятниці, а також у четвер 5-ї седмиці Великого посту та у дні пам’яті храмових чи особливо шанованих святих, якщо вони припадуть на седмичні дні посту. Звершується ця Літургія і у понеділок, вівторок та середу Страсного Тижня.
Служінню Літургії Напередосвячених Дарів передує читання Великопосних Часів та Зображальних, а сама вона починається Вечірнею. Так після початкового виголосу священика “Благословенне Царство…” читається характерний для Вечірні 103 псалом. Під час читання 18-ї кафізми священнослужителі готують Святі Дари для перенесення на Престол. У багатьох храмах святий Ранішеосвячений Агнець і так зберігається на Престолі, але для здійснення Великого Входу Його необхідно перенести на Жертовник. Тому освячений у неділю святий Агнець спочатку кладуть на дискос, священнослужителі вшановують Його земними поклонами, окаджують, потім переносять на Жертовник, і вже там покривають євхаристійні священні сосуди покрівцями.
Після властивих для Вечірньої співу стихір “Господи воззвах…” читаються також паремії – читання зі Старого Заповіту.
При перенесенні Святих Дарів з Жертовника на Престол замість Херувимської пісні співається піснеспів “Нині сили небесні з нами невидимо служать…“. Присутні у храмі у цей момент вшановують Святі Дари, вклоняючись доземно.
В завершенні цього богослужіння відбувається Причастя вірян Святими Тілом і Кров’ю Христовими.
Читайте наші новини у Facebook або Тelegram чи Viber : швидко, зручно та завжди у вашому смартфоні!